TV Academy wordt mede mogelijk gemaakt door een aantal partners. Deze organisaties verzorgen o.a. de opdrachten, masterclasses en dragen financieel bij aan onze opleiding. Wij hebben intensief contact met de verschillende afdelingen van werving en selectie om de talenten aan passende projecten binnen de branche te koppelen. Wie onze partners zijn, lees je hieronder.
TALPA STUDIOS
Talpa Studios is een onafhankelijk wereldwijd content- en productiehuis opgericht door John de Mol, ontwikkelt en produceert next-level non-scripted formats waarin creatie en innovatie samenkomen.
Met toegangsrechten tot premium broadcast- en streamingkanalen in Nederland en Duitsland heeft Talpa Studios zijn positie als pionier in de entertainmentindustrie verstevigd. Met bijzondere en innovatieve contentcreaties en een rijke historie aan succesvolle formats, verlegt Talpa Studios de standaard en verbindt het mensen thuis en over de hele wereld. Samen creëren we fascinerende wereldwijde content en vormen we de toekomst van non-scripted formats.
IDVT
IDTV creëert verhalen vanuit het hart. Want zij geloven dat verhalen de kracht hebben om mensen te verbinden. Zo bouwt IDTV fans van formats, ideeën en merken.
Bij IDTV werken verhalenvertellers met passie. Alles draait bij hen om kwaliteit en creativiteit. Dus naast het produceren van topentertainment zoals Wie is de Mol?, De Rijdende Rechter, Lingo en Het Geheim van de Meester, ontwikkelen zij juist nieuwe eigen formats, zoals De Verraders en Het Onbekende. En dat doen ze al 40 jaar. Binnen IDTV’s marketingbureau IDTV+ koppelen ze deze storytelling ervaring aan merkdenkers en reclamemakers. Zo helpen ze merken als HORNBACH, KPMG en Lidl groeien met unieke Content Experiences. Let’s make stories people share!
IDTV is een onderdeel van het wereldwijde All3Media netwerk.
EMG NETHERLANDS
Vanaf de oprichting van TV Academy staat EMG, voorheen UNITED, pal achter onze opleiding door knowhow te delen, facilitair bij te springen kortom door te investeren in nieuw talent binnen de mediawereld.
Zoals de dienstverlening in de genen van EMG zit staan zij ook rotsvast achter de stappen die we met TV Academy kunnen zetten, met raad en daad maar ook door gewoon wèl de mogelijkheid te bieden aan studenten om een prachtcamera te mogen hanteren of een regiewagen ter beschikking te krijgen om een grote productie op te zetten en te leren. Mede door de samenwerking met Blue Label ontstaan er in kleine en grote producties samenwerkingen waardoor studenten ook door kunnen stromen naar een vaste positie als camera/journalist/editer.
CFAP
Cultureel Fonds Audiovisuele Producenten (CFAP) wordt gefinancierd door SEKAM Video, een collectieve beheerorganisatie die auteursrechtelijke vergoedingen voor audiovisuele werken int en verdeelt onder producenten.
CFAP ondersteunt activiteiten en/of projecten met sociale, culturele of educatieve doeleinden zoals training, kennisontwikkeling en -overdracht. Jaarlijks wordt de CFAP vakprijs toegekend aan (een) onderscheidende film- of televisie producent(en) op basis van voordrachten van collegae.
Nederlandse Content Producenten
De Vereniging van Nederlandse Content Producenten (NCP), voorheen Onafhankelijke Televisie Producenten Nederland, is al meer dan 30 jaar een belangrijke speler in de audiovisuele sector en politiek.
De Nederlandse audiovisuele productiesector biedt circa 20.000 banen en genereert bijna een miljard euro omzet per jaar. De NCP zet zich in om Nederlandse producenten concurrerend te houden door hun belangen te behartigen bij de politiek, omroepen en streamingdiensten. De NCP-leden, die ongeveer 95% van de markt vertegenwoordigen, maken diverse film- en televisieproducties voor publieke en commerciële zenders, evenals grote VOD-diensten. Ze spelen een cruciale rol in de Nederlandse publieke omroep en dragen bij aan de identiteit, maatschappelijke relevantie en zichtbaarheid van de Nederlandse cultuur.