TV Academy wordt mede mogelijk gemaakt door een aantal partners. Deze organisaties verzorgen o.a. de opdrachten, masterclasses en dragen financieel bij aan onze opleiding. Verder hebben wij intensief contact met de verschillende afdeling van werving en selectie om de talenten aan passende projecten binnen de branche te koppelen. Wie onze partners zijn lees je hieronder.
ITV STUDIOS NETHERLANDS
ITV Studios Netherlands is de Nederlandse productietak van het Britse mediabedrijf ITV Studios. ITV Studios omvat 60 productie labels in welgeteld 13 landen. Als een van de grootste productiehuizen van Nederland zijn wij een plek waar creatieve, ondernemende en bevlogen makers werken aan content in alle mogelijke genres en voor elk platform. Wij willen inspireren en doen dat zowel in de organisatie als ver daarbuiten. Met programma’s zoals The voice of Holland, Het Perfecte Plaatje, Oh wat een Jaar, Love Island, Oogappels, Beat The Champions, Married at First Sight en nog veel meer weten we miljoenen mensen te raken.
FREMANTLE
Fremantle Netherlands is het Nederlandse onderdeel van Fremantle Media: één van ’s werelds grootste televisieproducenten. Zij opereert in 31 landen en zendt per jaar meer dan 350 programma’s wereldwijd uit.
Per jaar creëert, ontwikkelt, produceert en distribueert Fremantle ruim 12.000 uur aan programma’s, en meer dan 70 formats. Er worden wereldwijd meer dan 400 door Fremantle ontwikkelde en geproduceerde programma’s uitgezonden. Ook is Fremantle een wereldleider in digital en branded entertainment, met meer dan 370 miljoen abonnees op 1500 socialmediakanalen en meer dan 100 miljard views op alle platformen. Fremantle Nederland bestaat uit producenten Blue Circle en No Pictures Please, die zich richten op televisie en online content, dramaproducent Fiction Valley en fictie- en realityproducent Tebbernekkel.
BANIJAY BENELUX
Banijay Benelux is de thuishaven van verschillende creatieve contentproducenten – EndemolShine Nederland, SimpelZodiak, NL Film, TVBV, Totem Media, Southfields, Zodiak Belgium en talent & brand agency Blockbuster Media. Samen met zenders, omroepen, streamers, distributeurs, adverteerders en maatschappelijke organisaties ontwikkelt, creëert en distribueert het bedrijf videocontent in alle denkbare genres en voor elk platform. Van ijzersterk drama, soap, journalistieke programma’s en talkshows tot films, gameshows, groot amusement, adventure en reality. Met als belangrijkste (inter)nationale merken Big Brother, Penoza, Expeditie Robinson, Op1, Miljoenenjacht, Hunted, Temptation Island, GTST, All You Need is Love, Commando’s, de Vlaamse soap Familie en Liefde voor Muziek en de YouTube-hits Legends of Gaming, Locked Out en Vakkenvullers. Als meest complete sportproducent ontwikkelt, produceert en registreert het bedrijf tal van sport gerelateerde programma en documentaires. Gebouwd op onafhankelijkheid, creatieve vrijheid, ondernemerschap en commercieel inzicht opereert het bedrijf – opgericht in augustus 2020 – onder leiding van CEO Peter Lubbers. Banijay Benelux is onderdeel van Banijay: ‘s werelds grootste internationale contentcreatie- en distributiegroep met een eclectische mix van meer dan 120 productiebedrijven in 22 landen en vertegenwoordigt daarmee de meest prestigieuze entertainmentmerken wereldwijd, waaronder MasterChef, Peaky Blinders, Black Mirror, Mr. Bean, Survivor, Wallander, The Kardashians en Extreme Makeover: Home Edition.
TALPA NETWORK
John de Mol richtte in 2017 Talpa Network op, een lokaal Nederlands mediabedrijf, als antwoord op de groeiende macht van de internationale platformen. Talpa Network is een crossmediaal netwerk van platformen bestaande uit: 4 televisiestations, een videodienst, 4 radiozenders, een muziekdienst, social, print en eCommerce.
John de Mol heeft na de verkoop van Talpa Media aan ITV en de daaropvolgende earn-outperiode in 2020 een nieuw bedrijf opgezet, bestaande uit Talpa Entertainment Productions, Talpa Concepts en Talpa Distribution, als nieuwe thuisbasis voor creatieve ontwikkeling, productie en internationale exploitatie. In combinatie met Talpa Network is dit een unieke manier om nieuwe merken op te bouwen en versneld naar de Nederlandse markt te brengen.
John de Mol, voormalig oprichter van Endemol en Talpa Media, is bekend van wereldwijde successen als Big Brother en The Voice. The Voice heeft vier Emmy Awards gewonnen. Zijn laatste bedrijf Talpa Media, opgericht in 2009, werd in 2015 verkocht aan ITV. ITV doopte Talpa Media om tot ITV Studios.
EMG
Vanaf de oprichting van TV Academy staat EMG, voorheen UNITED, pal achter onze opleiding door knowhow te delen, facilitair bij te springen kortom door te investeren in nieuw talent binnen de mediawereld. Zoals de dienstverlening in de genen van EMG zit staan zij ook rotsvast achter de stappen die we met TV Academy kunnen zetten, met raad en daad maar ook door gewoon wèl de mogelijkheid te bieden aan studenten om een prachtcamera te mogen hanteren of een regiewagen ter beschikking te krijgen om een grote productie op te zetten en te leren. Mede door de samenwerking met Blue Label ontstaan er in kleine en grote producties samenwerkingen waardoor studenten ook door kunnen stromen naar een vaste positie als camera/journalist/editer.
Online casino’s is de afgelopen jaren een vaste partner van TV Academy geworden. De online gok niche wordt momenteel gewaardeerd op US$72 miljard per jaar, met een verwachte jaarlijkse groei van 12%. En het eerste casino ooit gebouwd was in Venetië in 1638. Je hebt dus wel degelijk te maken met een niche die zowel evergreen is als waar veel geld in omgaat. Steun van beste uitbetalende online casino websites betekent dat we onze doelen kunnen nastreven om talenten in de filmindustrie te ondersteunen, zowel door financiering als door media-aandacht.
De gok niche is een grote sponsor niet alleen voor sport en gaming bedrijven en evenementen. TV en filmbedrijven werken samen met de offline en online casino games software studio’s en casino providers om de uitwisseling van ervaring en creatieve oplossingen voor verschillende formats van media gecreëerd door beide partijen te garanderen. Onze samenwerking met aanbieders van kansspelen stelt ons in staat het creatieve potentieel van onze academie te vergroten en ervoor te zorgen dat onze studenten veelzijdig onderwijs en ervaring krijgen.
MEDIACOLLEGE AMSTERDAM
Mediacollege Amsterdam is al jaren een vaste partner van TV Academy. Door een doorstroom te maken voor excellente studenten van Mediacollege Amsterdam naar TV Academy werken we samen aan verbetering van kwaliteit van het MBO-onderwijs. Door MBO-talenten samen te laten studeren met talenten afkomstig van andere opleidingen (HBO en WO) worden ervaringen gedeeld en wordt op de vloer ontdekt dat media enkel gemaakt kan worden door gebruik te maken van elkaars talenten. De komende jaren zal de samenwerking met Mediacollege Amsterdam intensiveren om ook samen mogelijkheden te gaan onderzoeken naar nieuwe vormen van onderwijs. Vanaf september 2021 bestaat de unit TV Academy x Mediacollege Amsterdam en volgt een groep ambitieuze studenten op donderdag een speciaal Mediacollege Amsterdam ontworpen leertraject. Dit traject zal vier keer per studiejaar plaatsvinden.