Partners

Partners TV Academy

TV Academy wordt mede mogelijk gemaakt door een aantal partners. Deze organisaties verzorgen o.a. de opdrachten, masterclasses en dragen financieel bij aan onze opleiding. Wij hebben intensief contact met de verschillende afdelingen van werving en selectie om de talenten aan passende projecten binnen de branche te koppelen. Wie onze partners zijn, lees je hieronder.

ITV STUDIOS NETHERLANDS
ITV Studios Netherlands is de Nederlandse productietak van het Britse mediabedrijf ITV Studios. ITV Studios omvat 60 productie labels in welgeteld 13 landen.

Als een van de grootste productiehuizen van Nederland zijn wij een plek waar creatieve, ondernemende en bevlogen makers werken aan content in alle mogelijke genres en voor elk platform. Wij willen inspireren en doen dat zowel in de organisatie als ver daarbuiten. Met programma’s zoals The voice of Holland, Het Perfecte Plaatje, Oh wat een Jaar, Love Island, Oogappels, Beat The Champions, Married at First Sight en nog veel meer weten we miljoenen mensen te raken.

FREMANTLE
Fremantle Netherlands is het Nederlandse onderdeel van Fremantle Media: één van ’s werelds grootste televisieproducenten. Zij opereert in 31 landen en zendt per jaar meer dan 350 programma’s wereldwijd uit.

Per jaar creëert, ontwikkelt, produceert en distribueert Fremantle ruim 12.000 uur aan programma’s, en meer dan 70 formats. Er worden wereldwijd meer dan 400 door Fremantle ontwikkelde en geproduceerde programma’s uitgezonden. Ook is Fremantle een wereldleider in digital en branded entertainment, met meer dan 370 miljoen abonnees op 1500 socialmediakanalen en meer dan 100 miljard views op alle platformen. Fremantle Nederland bestaat uit producenten Blue Circle en No Pictures Please, die zich richten op televisie en online content, dramaproducent Fiction Valley en fictie- en realityproducent Tebbernekkel.

TALPA NETWORK
John de Mol richtte in 2017 Talpa Network op, een lokaal Nederlands mediabedrijf, als antwoord op de groeiende macht van de internationale platformen.

Talpa Network is een crossmediaal netwerk van platformen bestaande uit: 4 televisiestations, een videodienst, 4 radiozenders, een muziekdienst, social, print en eCommerce. John de Mol heeft na de verkoop van Talpa Media aan ITV en de daaropvolgende earn-outperiode in 2020 een nieuw bedrijf opgezet, bestaande uit Talpa Entertainment Productions, Talpa Concepts en Talpa Distribution, als nieuwe thuisbasis voor creatieve ontwikkeling, productie en internationale exploitatie. In combinatie met Talpa Network is dit een unieke manier om nieuwe merken op te bouwen en versneld naar de Nederlandse markt te brengen.
John de Mol, voormalig oprichter van Endemol en Talpa Media, is bekend van wereldwijde successen als Big Brother en The Voice. The Voice heeft vier Emmy Awards gewonnen. Zijn laatste bedrijf Talpa Media, opgericht in 2009, werd in 2015 verkocht aan ITV. ITV doopte Talpa Media om tot ITV Studios.

IDVT
IDTV creëert verhalen vanuit het hart. Want zij geloven dat verhalen de kracht hebben om mensen te verbinden. Zo bouwt IDTV fans van formats, ideeën en merken.

Bij IDTV werken verhalenvertellers met passie. Alles draait bij hen om kwaliteit en creativiteit. Dus naast het produceren van topentertainment zoals Wie is de Mol?, De Rijdende Rechter, Lingo en Het Geheim van de Meester, ontwikkelen zij juist nieuwe eigen formats, zoals De Verraders en Het Onbekende. En dat doen ze al 40 jaar. Binnen IDTV’s marketingbureau IDTV+ koppelen ze deze storytelling ervaring aan merkdenkers en reclamemakers. Zo helpen ze merken als HORNBACH, KPMG en Lidl groeien met unieke Content Experiences. Let’s make stories people share!

IDTV is een onderdeel van het wereldwijde All3Media netwerk.

MEDIACOLLEGE AMSTERDAM
Mediacollege Amsterdam is al jaren een vaste partner van TV Academy. Door een doorstroom te maken voor excellente studenten van Mediacollege Amsterdam naar TV Academy werken we samen aan verbetering van kwaliteit van het MBO-onderwijs.

Door MBO-talenten samen te laten studeren met talenten afkomstig van andere opleidingen (HBO en WO) worden ervaringen gedeeld en wordt op de vloer ontdekt dat media enkel gemaakt kan worden door gebruik te maken van elkaars talenten. De komende jaren zal de samenwerking met Mediacollege Amsterdam intensiveren om ook samen mogelijkheden te gaan onderzoeken naar nieuwe vormen van onderwijs. Vanaf september 2021 bestaat de unit TV Academy x Mediacollege Amsterdam en volgt een groep ambitieuze studenten op donderdag een speciaal Mediacollege Amsterdam ontworpen leertraject. Dit traject zal vier keer per studiejaar plaatsvinden.

EMG 
Vanaf de oprichting van TV Academy staat EMG, voorheen UNITED, pal achter onze opleiding door knowhow te delen, facilitair bij te springen kortom door te investeren in nieuw talent binnen de mediawereld.

Zoals de dienstverlening in de genen van EMG zit staan zij ook rotsvast achter de stappen die we met TV Academy kunnen zetten, met raad en daad maar ook door gewoon wèl de mogelijkheid te bieden aan studenten om een prachtcamera te mogen hanteren of een regiewagen ter beschikking te krijgen om een grote productie op te zetten en te leren. Mede door de samenwerking met Blue Label ontstaan er in kleine en grote producties samenwerkingen waardoor studenten ook door kunnen stromen naar een vaste positie als camera/journalist/editer.