Mediabites 2018

MEDIABITES 
MediaBites Amsterdam is een driedaags GRATIS toegankelijk festival voor mediamakers; creators, professionals en studenten. Kortom, mediamakers van nu en de toekomst.
Diverse sprekers gaan in op de vraag hoe mediabedrijven reageren op de invloed van influencers en doelgroepen die niet meer met traditionele middelen te bereiken zijn. Steven Strijbosch van Wayne Parker Kent bijvoorbeeld belicht hoe je als mediamaker de slag om Generation Z kunt winnen met formats die speciaal bedacht zijn voor sociale kanalen zoals Instagram en YouTube. Finus Tromp, Hoofd Interactieve Media van AVROTROS, vertelt alles over de transmediale aanpak van ‘Wie is de Mol’. Manon Fennis van XITE legt uit wat de impact is van muziekvideo’s en gerichte online formats en campagnes die hierop aansluiten. Simon Wilkinson gaat in op storytelling en hoe je met verhalen voor langere tijd deel kunt uitmaken van het leven van kijkers. Geert Torfs legt uit wat Arjen Lubach en kattenfilmpjes gemeen hebben. Dit maakt het programma van donderdag met name geschikt als je studeert voor Mediavormgever, Mediaredactie medewerker en Mediamanager.
MediaBites is een initiatief van Mediacollege Amsterdam, TV Academy en AVROTROS. Er is een partnership met de Hogeschool van Amsterdam en met het AV festival, the Dutch Game Association, Mediaborrel Noord en VondelCS wordt nauw samengewerkt.
Bestel nu je tickets voor MediaBites!
Kortom, op deze editie van MediaBites Amsterdam is heel veel te beleven. Bekijk het programma om te beoordelen op welke dag het programma het beste aansluit bij jouw interesses en meld je aan door een GRATIS ticket te bemachtigen. Of beter nog : neem ook je relaties mee!